وزیر ارشاد: نسبت به انحطاط اخلاقی احساس خطر می‌کنیم
به نقل از خبرگزاری مهر
تاريخ : دوازدهم شهريور 1394 ساعت 09:13   کد : 6673
 به گزارش خبرنگار مهر (خبرگزاری مهر، 8 شهریور 1394. اینجا)، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه (هفتم شهریور ماه) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» به پرسش‌ها پیرامون عملکرد وزارتخانه متبوعش در هفته‌ای که به مناسبت دولت نامگذاری شده است، پاسخ داد.

در بحث خانواده با چالش‌های جدی روبرو هستیم

متولی حوزه فرهنگ در دولت تدبیر و امید درباره مهمترین مشکلات عرصه‌های فرهنگی هم گفت: ما در کشورمان ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی داریم. گسترش فضای مجازی، ارتباطات ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی ضمن اینکه آثار مثبتی برای جامعه دارد، چالش‌هایی را هم برای ما ایجاد می‌کند؛ ما در بحث خانواده واقعاً با چالش‌های جدی روبرو هستیم، بطوری که چهار، پنج ماه است که بحث اصلی ما در شورای فرهنگ عمومی همین موضوع است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز نگرانی نسبت به بی‌میلی جوانان نسبت به ازدواج و افزایش آمار طلاق، یادآور شد: متاسفانه ما با یک پدیده بسیار زشت به نام ازدواج سفید هم روبرو شده‌ایم که البته نام بهتر آن باید ازدواج سیاه باشد که دختر و پسری و زن و مردی بدون هیچ‌گونه قرارداد و عقدی می‌آیند با هم زندگی می‌کنند که از آن به عنوان همباشی هم نام برده می‌شود.

جنتی تاکید کرد: خطر جدی که من احساس می‌کنم، انحطاط اخلاقی است. ما الان وقتی سخن از منکر می‌کنیم، موردی که فوراً به ذهنمان می‌آید این است که یک خانم با یک لباس نامناسب و به طرز نامناسبی در خیابان راه می‌رود اما دروغگویی، نقض عهد، شکستن امانت، بدگویی و دادن اتهامات ناروا، خود از بزرگترین منکرات هستند.

این عضو کابینه حسن روحانی از اینکه به گفته او برخی رسانه‌ها به راحتی آب خوردن اتهامات ناروا و تهمت و افترا به افراد می‌بندند، اظهار تاسف کرد و درباره شیوه برخورد با این تخلفات، گفت: ما یک کمیته‌ای به اسم کمیته تعیین مصادیق مجرمانه داریم که ۱۳ عضو دارد، از جمله شش وزیر که کار آنها این است که جلوی فعالیت پایگاه‌های اطلاعاتی مضر را در جامعه بگیرند. ما نباید اجازه بدهیم غذای مسموم به جامعه داده شود.